In deze tijden van klimaatverandering is milieuverontreiniging veroorzaakt door uitstoot van broeikasgassen een groot probleem. Emissie eisen worden steeds strenger. Aan boord van schepen, waar ze normaal gesproken op Heavy Fuel Oil (HFO) varen, zal moeten worden overgestapt op een lagere zwavel MDO brandstof. Dit om te voldoen aan de International Maritime Organization (IMO) 2020- regulations.

Lage viscositeit

Deze lagere zwavel brandstoffen zijn lager in viscositeit, hebben minder smering en geven daardoor problemen met oude pompen die vast gaan lopen. Deze oude pompen waren geschikt voor viscositeiten vanaf 5 cSt, terwijl de nieuwe pompen al geschikt zijn vanaf 1.1 cSt.

KRAL heeft zijn pompen aangepast door een speciale oppervlaktebehandeling van de oppervlakte van de spindels.

Nieuwe schepen zullen automatisch deze nieuwe pompen geïnstalleerd hebben. In de oude schepen zullen de pompen moeten worden vervangen omdat deze de lagere viscositeit niet aan kunnen. Dit probleem speelt niet alleen bij KRAL-pompen, maar ook voor alle andere concurrenten met 3-spindel-pompen.

1:1 Pump Exchange

De nieuwe KRAL pomp kan de oude modellen vervangen; KRAL-pompen één op één, concurrerende pompen soms met een kleine aanpassing van het leidingwerk en de flenzen. Bij A de Jong kunnen wij u vertellen of de nieuwe KRAL-pomp direct geplaatst kan worden of welke aanpassingen moeten worden gedaan om dit mogelijk te maken.

Daarnaast beschikken wij over een snelle levertijd, zijn reserve-onderdelen grotendeels uit voorraad leverbaar en hebben we een eigen serviceafdeling voor de pomp.

A-merk

Waarom dan KRAL en niet een concurrent? Omdat het absoluut een A-merk betreft en ze hun eigen engineering hebben. Zo kunnen zij op projectbasis voor specifieke smeerolie/brandstof/hydrauliek-systemen complete units bouwen. Bovendien doen zij veel investeringen in productontwikkeling en zijn daarmee een voorloper op de markt.